torsdag 15. mai 2014

Geriljabroderi Oppgave

I denne oppgaven hadde vi 3 uker på oss, på de 3 ukene skulle vi ferdigstille oppgaven og ha en framføring klar. Utstyret vi fikk bruke var tråd, nål og noe å brodere på. Kompetansemålet var: Gjenkjenne og lage enkle håndverkprodukter og tjenester relatert til ulike kulturer, håndverkshistorie og trender.

Vi startet med å prøve ut ulike sting og skrive på forskjellige måter, for eksempel å skrive redd med redd skrift eller trist med trist skrift.


Her har du mine utprøvelser av sting. Her har jeg korsting, knapphullsting, kjedesting og noen firkanter.


Her har du mine skrift utprøvelser.
Så skulle vi tegne forslag til dekor element som passet til broderiet



Vi gikk videre med tegninger av selve broderiet og skriften på broderiet
Vi skulle ha noen forslag på hva vi ville ha.


Mine forslag var
Flow like a Boat
The boat floats with you
Whatever floats your boat

Jeg valgte "Whatever float your boat".

Jeg tenkte først å ha det vanlig som alle andre, men jeg liker å være orginal, så jeg fant på noe nytt.
I stedet for å skrive det vanlig bortover, så skrev jeg det sånn at du leser det i rundt, som du kan se i slutt produktet.

Konstrast:

Først tenkte jeg å ha Float og Boat med rød skrift for å fremheve budskapet. så fant jeg ut at det ikke ble så bra, så jeg skrev det hele i rundt med rødt å det i midten med blått og gult som skapte en egenkontrast.

Dekorelement:

Jeg valgte dekor elementet til å være en båt i første omgang, så tenkte jeg at det ble liten plass, så jeg skulle bare lage en bord. Så fant jeg ut at jeg kunne jo brodere det uten så  mye luft så det ble mye mere plass, så da valgte jeg en båt "Boat" og borden i tillegg som hav "Float" til båtene, som jeg selv ble en veldig bra idê. 

Sluttproduktet:

Her er da slutt produktet rammet inn med en svart ramme, som demper fargene litt så det blir en fin flyt i broderiet. Her kan du lese fra toppen å med klokken inn til bildet med dekorelementet. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar