tirsdag 20. mai 2014

Kollasjer med tema fra stilhistorie


Oppgaven vår var å lage kollasj eller collage i photoshop. En kollasj er et bilde med mange bilder i, som da i min oppgave har tema fra «Barokken» og «Renessansen».  Den største delen av oppgaven min var å finne bilder som var god nok kvalitet på og var fra de to tidene. Det jeg gjorde for å finne fine bilder var følgende.

1.    Gikk på Google.no
2.Søkte opp Barokken eller Renessansen
3.Gikk inn på bilde søk
4. Størrelser
5. Og ned på store bilder.

Så sleit jeg veldig mye med å finne fine bilder, og brukte en del tid på å komme i gang. Men til slutt gikk det å jeg fant mange bilder å sette inn på begge kollasjene.

I en kollasj er bilde oppsette ganske viktig, I en kollasj skal du enten klippe ut objekter fra et bilde til det andre å sette inn mange eller sette mange hele bilder inn i et bilde. Jeg valgte da å gjøre begge dele, så mange av bildene jeg har på min kollasj inneholder flere bilder i det ene bilde.


Her er Bildene: 


Renessansen





















Barokken

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar